Hoi twijfelaars,
Hier nog een twijfelaar. Mijn man is in australie geboren uit nederlandse ouders maar hij is op zijn 23e naar nederland gekomen voor een vakantie. Hij is dus al 18 jaar in nederland maar verlangt nu weer heel erg terug. Hij wil ons graag mee hebben; we zouden dan samen een nieuw leven opbouwen met onze 2 zoontjes van bijna 2(a.s zondag) en 4 jaar.
Hij was al 6 jaar in nederland voor wij elkaar leerden kennen dus hij had al terug kunnen gaan voordat we verkering kregen maar blijkbaar was de nood toen nog niet zo hoog. Nu dus wel. Hij is werkloos omdat zijn baas failliet is gegaan, baalt van het hollandse weer en nog veel meer dingen.
Aan de ene kant zie ik dat ook wel zitten hoor, een relaxter leven, mooier weer, meer uitgaansmogelijkheden voor een weekendje weg met de kinderen enz enz. Hier laat ik mijn ouders, broer en verdere familie achter(die ik verder toch niet zo vaak zie)maar ik krijg dus mijn schoonouders, schoonzus en verdere schoonfamilie ervoor terug.Mijn kinderen zijn wel de enige kleinkinderen van mijn ouders dus die zullen we ze dan ontnemen. daar heb ik ook wel moeite mee
Aan de andere kant hang ik ook wel weer heel erg aan nederland. Hier kan ik alles in mijn eigen taal doen, ben ik overal bekend en dat zou ik dan ook allemaal weer opnieuw moeten opbouwen down under. Na 4 vakanties ken ik in Melbourne ook de weg wel redelijk bekend aan de westkant.
Sommige mensen die dit lezen zullen me nu na een half jaar xpdite wel een enorme zeur vinden met haar twijfels maar ik zie (en heb dat eerder in de kletsdoos ook al gelezen) dat Sacha er ook 5 jaar over heeft gedaan om tot de beslissing van emigratie te komen. Wat dat betreft heb ik er pas 1 jaar opzitten
Om op mijn twijfels terug te komen; momenteel zitten we zelf ook in een economische crisis. mijn man is nu werkloos omdat zijn baas failliet is. Het probleem is dus nu het wachten op achterstallig salaris+openstaande vakantieuren saldo waardoor we onze spaarrekening moeten aanbreken(helaas). Als het allemaal rond is gaan we het natuurlijk meteen weer terugboeken met de nodige extra's.
Daarnaast hebben we een eigen huis die verkocht zal moeten worden. We hebben 3 jaar geleden onze keuken/berging uitgebreid en daarvoor moest onze hypotheek worden opgehoogd waardoor er geen (of heel minimale)overwaarde is. Ons huis moet dus minimaal verkocht worden voor de hypotheekhoogte. anders moeten we er nog geld bij leggen en dat is niet de bedoeling want dat geld hebben we nodig voor verschepen van spullen en mijn (spouse-)visum.
Momenteel zal het dus nauwelijks mogelijk zijn om te gaan.Hopelijk zitten we er over 3-4 maanden beter voor
Omdat ik via facebook contact onderhouden kan met mijn schoonfamilie, hoor ik wel van familie dat er in australie nog wel genoeg chauffeurs worden gevraagd. Mijn man heeft de laatste keer nog zijn australische vrachtwagenrijbewijs(HC) gehaald en zijn oom heeft de nodige contacten die mogelijk kunnen helpen. Daar maak ik me dus geen zorgen over.
Omdat we 2 kleine kinderen hebben denk ik dus wel dat we via hun genoeg australische en/of nederlandse kennissen zullen krijgen via school/creche of een playgroup. Ik heb ook wel wat contacten opgedaan via deze site. Tenslotte moet je er zelf ook moeite voor doen. Ze komen je bij wijze van spreken niet achter de keukentafel vandaan halen.
De meeste moeite zal ik waarschijnlijk krijgen met het vertellen van mijn plannen aan mijn ouders. Na mijn Working holiday-visum ervaring in 2000 zullen ze het absoluut niet meer verwachten dat ik me er toch weer aan waag dus hun schrik zal mijns inziens toch weer groot zijn.
Je hoort het dus wel; veel twijfels en weinig zekerheden.
Ik hoop weer reacties te krijgen van jullie allemaal. ik vind het toch fijn om zulke dingen te bespreken met andere twijfelaars.
groetjes heidi