XPdite: Emigreren, zonder er geweest te zijn? - XPdite

Jump to content

• 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Emigreren, zonder er geweest te zijn?

Posted 9 January 2011 - 23:44 (#21) User is offline   brumby 

• Junior Member
  • PipPip
  • Group: Members

View Postrobinhooo, on 3 November 2010 - 06:53, said:

Sorry, realiseerde me net de skilled mogelijkheid. Wist niet dat die permanent is.

Edit: lijssie voor wie interesse heeft:
http://www.immi.gov....ons-outside.htm

Ik wist ook niet dat die permanent was. Dacht altijd dat je 4 jaar moest wachten om een permanent visum te krijgen. Bedankt voor de info! :up:

This post has been edited by brumby: 9 January 2011 - 23:46

Posted 15 January 2011 - 19:30 (#22) User is offline   HardCore 

• Junior Member
  • PipPip
  • LocationUtrecht

Hoi,

Het is inderdaad een grote stap. Ik ben er in 2004 voor lange tijd geweest op een WHV. Dat kan ik je echt aanraden! Maar ik kan je ook vertellen dat de bacpackers wereld heel anders is dan de gewonemensenwereld, daar moet je doorheen kunnen kijken. Nadat ik terug kwam meende ik binnen 3 jaar en besluit genomen te hebben -emigreren of niet-. Het besluit is heden nog niet gevallen (hoewel we bijna zover zijn). Ik ga binnenkort met vrouw en kids kijken en dan besluiten we verder. Ik kwam toevallig hier in Nederland 2 ouwtjes tegen die 2x geëmigreerd waren en beide keren terug gekomen, zitten nu in een appartementencomplex naar de nederlandse grauwe luchten te staren. Reden: de voorzieningen zijn hier in Nederland een stuk beter.

Heb nog een leestip voor je: "Van de regen in de pub -emigreren naar Australië qja qnee " door Hans de Kruijf & Margriet Zoelman (ISBN9789051795233)

Inderdaad kost zo'n reis handen vol geld, maar op een WHV kun je ook geld terug verdienen. Leuk om je reisbudget op te krikken, maar in jullie geval kun je ook vooraf een gebied zoeken waar je denkt eventueel te willen gaan wonen als je zou emigreren en daar een baan zoeken. Op een WHV kun je maximaal 6 maanden achtereen werken bij dezelfde werkgever (zie ook http://www.immi.gov....orking-holiday/ ) Kun je mooi je reis terugverdienen en meteen kijken of het leven daar je wel bevalt. Ook is het goed om je engels wat op te poetsen (indien nodig), want als immigrant moet je je engelse vaardigheden laten testen. Voor ons is de reis nog veel duurder, dus wij zijn genoodzaakt zuinigaan te doen. Heb je je auto hard nodig?

Samengevat:Ga er eerst eens kijken, dan weet je het zeker!
(telde vroeger nog mee voor je visum ook, maar of dat nog zo is??)

Hartelijke groet,
Cor

-- / -- /2004 WHV 7,5 maanden Down Under
-- / -- /2008 Vakantie 3 weken NZ
-- / -- /2011 Oriëntatiereis 3 weken Down Under TAS, Melbourne-Sydney-Brisbane
13/03/2011 Besloten ons te richten op emigratie naar het noorden van Tasmanië.

Posted 15 January 2011 - 20:24 (#23) User is offline   Martens73 

• Senior Member
  • PipPipPipPip
  • LocationRoosendaal

Hallo,

Heb net door je draadje gelezen, nou, als ik ook even mijn advies mag geven.

Of je er al eerder geweest bent of niet, maakt volgens mij niet echt uit. Wat je zoekt in je leven is daar vast en zeker te vinden, sunshine, buitenleven, vrijheid, ruimte, fresh air, en ga zo maar door...
Wij hopen dit jaar eindelijk naar Oz te mogen, maar moeten i.v.m. SS naar South Australia, hier zijn we beide nog nooit geweest, we shall see?
Ik bedoel, je hebt nooit zekerheid, we gaan op avontuur, we doen het gewoon, we zien wel, ook al hebben we 2 kleintjes, we zijn samen, heerlijk, dat pakt niemand meer van ons af! Natuurlijk hopen we daar ons leventje te kunnen leven 4 ever, maar zoals ik al zei, we zullen zien!
Jullie hebben de mogelijkheid om op WHV te gaan. Ik zou zeggen, go for it! Denk niet te lang na, probeer niet alles zeker vast te leggen. Sla je spullen op, ga op avontuur!
Heerlijk een jaartje samen to the Land Down Under. Lekker zijn, genieten, af en toe een tomaat plukken (voor het een keertje mee te hebben gemaakt) en ga zien of dit jullie paradijsje is.
Met 28 jaar ben ik ook een jaar op WHV gegaan. Met tranen zat ik in het vliegtuig toen ik terug moest! Wat een super tijd, niet op z'n backpackers trouwens. Ik koos ervoor om niet vakantie te houden (had trouwens geen cent) en steeds voor langere tijd ergens te zijn en werken. Eerst in Sydney als barrista in een Italiaan Restuarant toen 2 maanden tomaten plukken in Childers, en als klap op de vuurpeil 4 maanden in The Woolshed in Cairns! Echt de tijd van m'n leven gehad.
Ik wil het jullie zeker aanraden, nu je nog jong bent, geen kindjes hebt en de hele wereld nog voor je open staat.
Krijg kippevel terwijl ik hier zit, wat een ervaring!

Mmmm... zoals je leest ben ik reuze enthousiast, hopelijk niet te?

Smiles, Betty
contact M2A april 2007
diploma timmerman juli 2009
TRA assesment positief okt 2009
IELTS okt 2009 Ro; L:7 R:6,5 W:6,5 S:8 Betty; L:7,5 R;8,5 W7,5 S:8,5
Skilled Independend visum aanvraag ingediend dec 2009
SA State Sponsorship positief feb 2010!
We staan op de SMP van SA jan 2011.
1 jaar lang op de boekenplank?
CO 10 feb. 2011
Medicals + VOG's 14 feb. 2011
Nog steeds geen visum grant...??? 3 mei 2011