Wat het bedrijf betreft zal het toch afwachten worden. Ik weet niet of ze het zullen zien om me in dienst te nemen, want er zullen voor hen toch wel een aantal strikte voorwaarden aan verbonden zijn. Ik ga niet te hard hopen, maar eerst alles goed uitzoeken en bekijken. Niet te hard van stapel lopen
Wat zijn de mogelijkheden ivm opstarten business?
Posted 4 May 2010 - 18:58 (#21)
Wat het bedrijf betreft zal het toch afwachten worden. Ik weet niet of ze het zullen zien om me in dienst te nemen, want er zullen voor hen toch wel een aantal strikte voorwaarden aan verbonden zijn. Ik ga niet te hard hopen, maar eerst alles goed uitzoeken en bekijken. Niet te hard van stapel lopen
13/04/2011 skills assessment application "special needs teacher" status : active
Posted 5 May 2010 - 20:09 (#22)
De studentvisum is nu inderdaad wat tricky. Voor al dat geld dat je hebt te betalen voor een 2jarige studie op fulltimebasis. Het is feitelijk een enorme ordinaire immigratiebeperkende maatregel. Maar de transitie is zo plotseling dat studenten nauwelijks nog de mogelijkheid hebben om daadwerkelijk uit te kunnen kijken naar een baan en het indienen van een passende visumaanvraag. eigenlijk schandalig als je beseft dat mensen daar minimaal 50000 dollar in investeren...uitgaande van hbo of hoger.
Ik denk dat als je daarheen gaat op een studentvisa. je dat puur moet doen, omdat je het land wilt proeven en een netwerk wenst op te bouwen. Wellicht dat je op die manier makkelijker aan een bedrijf/instantie kunt komen dat je dan wenst te sponsoren voor een sol-aanvraag.
Ik besef steeds meer hoe belangrijk die verrekte sol is. alleen vind ik de australische overheid op dit gebied steeds onbetrouwbaarder worden. De sol van straks..hoelang blijft dat???
Posted 5 May 2010 - 20:24 (#23)
Ik weet niet of het bedrijf me zal willen sponsoren. Ze willen me op heel veel gebeiden helpen en steunen, maar er zijn toch wel zeer strikte regels verbonden aan het business long stay visum.
Wat studeren betreft wordt het inderdaad allemaal erg onzeker.
Ik zoek nog steeds naar mogelijkheden om mijn diploma juist te krijgen, maar NIEMAND kan me zeggen wat ik moet doen. Zelfs de skills assessment authority die het moet doen niet. Tja...als die het niet weten, wie dan?!
Ik wordt er soms helemaal gek van!!!!!!!!!!!!!!!!!!
13/04/2011 skills assessment application "special needs teacher" status : active
Posted 5 May 2010 - 21:20 (#24)
Maar dit proces is inderdaad niet mis. (betalen migratiekosten, salaris van zeker 62000 als je in ict branche werkt, minstens 2 procent in de trainingfund, tickets naar Belgie, etc). Maar ik ken jouw bedrijf niet en wie weet zijn ze solvabel genoeg voor zo'n investering.
Ik vind het vreemd dat niemand je kan vertellen welke courses je kunt doen om je skills te matchen. Ik heb niet alles van je statusupdates gevolgd...dus misschien een totaaaaal overbodige vraag ..jouw onderzoeksdrift kennende
Gr. Marcia
This post has been edited by EmJay: 5 May 2010 - 21:22
Posted 5 May 2010 - 21:48 (#25)
Ik heb zelf ook al gekeken naar alle voorwaarden vor het business visum en denk niet dat het bedrijf dit zal zien zitten...
Ivm de courses heb ik vandaag nogmaals een mail gestuurd naar AITSL (assessing authority) en naar DIAC. Er moet toch wel iemand op kunnen antwoorden!
Ik heb nog geen assessment ingediend omdat er duidelijk bij hun criteria staat dat je minstens een 4 jarige studie moet gedaan hebben.
In Oz hebben ze eenjarige studies speciaal om je van je 3 jarige bachelor een 4-jarige te maken met teacher qualification. Ze hebben ook 10-tallen courses die je online kan doen, maar je raadt het al, geen enkele met teacher qualification.
Ik hoop dat ik te weten kan komen welke studie genoeg is, want die moet er toch zijn!!!
pfffffffffffffff...'k wordt er de laatste dagen weer wat moedeloss van...maar ik geef niet op!!!
Posted 6 May 2010 - 06:21 (#26)
Dear Ines
Thank you for your enquiry.
A three year qualification will not meet the requirements of this skills assessment.
We are unable to provide recommendations on what course of study a person should undertake to meet the requirements of this skills assessment at a future time.
The skills assessment criteria are periodically reviewed and changes to the criteria may occur as a result of these reviews.
All applications submitted to our office will be assessed against the criteria in place at the time an application is lodged.
Wat moet ik hier nu van denken?
Ik kan het positief zien en denkene : met de nieuwe SOL veranderen ze de criteria misschien
Of negatief : er zal nooit wat veranderen of wanneer
Als zij me geen antwoord kunnen geven...wie dan wel... en wat moet ik dan studeren...
Dan toch in Oz studeren?..... ik wordt helemaal tuureluut
Posted 6 May 2010 - 09:10 (#27)
Wat Marcia zei, is overigens wel hoe het bij ons ging. Wat betreft accountant is het ook allemaal lekker vaag en het enige wat erop zat was alles zo volledig mogelijk vertalen (dus zelfs inhoudsopgaven van syllabi etc.) en die opgestuurd naar de CPA (en ICAA in mijn geval). Zij komen dan terug met wat er eventueel ontbreekt omdat ook die opleidingen absoluut niet met elkaar te vergelijken zijn.
Ik heb op internet gezocht naar opleidingen die door de CPA/ICAA goedgekeurd zijn in Australië en vervolgens de inhoud van de vakken uitgedraaid. Daar heb ik mijn eigen vakkenbeschrijving zoveel mogelijk aan aangepast (zonder te liegen natuurlijk maar wel dat het herkenbaar is voor hen).
Geen idee of je er wat aan hebt of het allang geprobeerd hebt. Bij accountant gaat het niet om het aantal jaar studie (niet dat ik weet in ieder geval) maar om wat je tijdens die studie hebt gehad aan inhoud.
Veel succes!
Annemarie
18-09-09 IELTS Chris L7,5/R9/W6,5/S7,5. Anne L9/R9/W7/S7,5
17-10-09 VETASSES Chris positive
04-03-10 ICAA skills assessment akkoord
08-03-10 Skilled independ visum 175 aangevraagd
01-04-10 CO
12-04-10 VOG en medicals
26-05-10 VISA GRANTED, Initial entry 12-04-2011
18-06-10 validatiereis Oz
01-10-10 huis verkocht (na 5 weken 'te koop'!)
10-04-11 one way ticket to Perth
10-08-11 sleutel eigen huis in Wellard
http://christoffelanne.blogspot.com
Posted 6 May 2010 - 09:38 (#28)
Jullie komen er wel
17-04-2009: I'm officially Australian
04-04-2010: 1ste paard naar nieuwe eigenaar
29-04-2010: Hond voor Rabies geënt
07-05-2010: Huis te koop!
17-08-2010: Permit to Import Canine Reava....Check!
24-10-2010: 2de paard naar nieuwe eigenaar
27-10-2010: Hond al richting Oz vertokken.
06-11-2010: Vertrek!
21-02-2011: Vaste aanstelling bij The Tradies Canberra.
11-02-2012: Getting married to my Ozzie bloke!
"We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."
Albert Einstein
www.kathydownunder.waarbenjij.nu

Posted 6 May 2010 - 10:29 (#29)
Succes Steven
2006-2007 9 maanden door Oz gereisd
01-05-2008 Besloten te emigreren
01-02-2010 Begin van het visum traject
20-05-2010 Ielts Wendy, Listening 9,Reading 9, Writing 7, Speaking 7, Overall Band score 8
01-06-2010 TRA opgestuurd!
20-07-2010 TRA SUCCESSFULL
22-08-2010 Aanvraag Northern Territory Sponsorship
15-09-2010 Sponsorship received and beeing processed
28-01-2011 Sponsorship approved
03-02-2011 Sponsorship aanvraag SA
04-04-2011 Sponsorship approved SA!!
04-04-2011 Visum aanvraag ingediend!!!
19-04-2011 CO!!!
19-04-2011 VOG aangevraagd
28-04-2011 VOG binnen
02-05-2011 Meds & X-Ray Antwerpen
18-05-2011 VISA GRANT!
03-03-2012 3 week validation trip!!
Posted 6 May 2010 - 10:34 (#30)
Posted 6 May 2010 - 10:36 (#31)
Posted 6 May 2010 - 18:14 (#32)
Maar goed..back to the plan:
- Feitelijk dwingen ze je om of een complete undergraduate studie te doen of een postgraduate (). Ik zag dat al toen ik aan het matchen was of ik een studentvisa kon doen met als doel een Australische graad natuurlijk, maar voornamelijk om te proeven aan het land waarbij ik nog voor 20u per week zou kunnen werken, zodat ik niet compleet mijn zelfonderhoud hoef te sparen. nou..undergraduates zijn dus minimaal 3 jaar en masters 2 jaar..waarbij ze feitelijk allemaal zo rond de 25000 dolllar per jaar zijn ( en dat is exclusief literatuur etc). Sorry maar dat is geld wat ik gewoonweg niet kan investeren. Daarbij heb ik ook nog rekening te houden met mijn leeftijd, laat staan dat als ik uiteindelijk een solaanvraag kan indienen, dan mis ik mogelijk weer werkervaring volgens de eisen.
Maar als je op latere leeftijd zoals wij een studie wenst te doen, dan komt het toch aan op een opleiding op afstnd...denk ik zo.
Ik ben dus aan het bekijken wat ik nu in NL kan studeren, zodat ik nog daarnaast kan werken en waarbij ik mijn huidige ervaring voldoende kan sturen richting dat wat ze nodig hebben om mijn skills te assessen voor de uiteindelijke aanvraag. Het is en blijft een gok..dus alles wat ik studeer moet ook echt bij mij passen. Aangezien ik toch klaar ben voor een careerchange. Is de timing wel correct voor mij. Daarnaast betekent het ook dat ik niet eerder dan over 2-3 jaar kan aanvragen. So be it...helaas.
Een ex collega van mij is 42 heeft zojuist haar aanvraag ingediend om naar NZ te emigreren in haar eentje.
Een andere vriendin van mij is op haar 42 praktisch blut vanuit Brazilie naar NL gekomen. Ze is nu 59 heeft een prachthuis in Friesland met een behoorlijke overwaarde en een huis in Brazilie. Zij werkt nog 1 jaartje en dan gaat ze met pensioen.Motto--je bent nooit te oud om opnieuw te starten.
- Heb je al gekeken naar andere opties..bijv die van Childcare coordinator. Ik heb het idee dat hier veel overeenkomende punten zijn. Misschien dat dit mogelijkheden biedt voor opleidingen en het kunnen matchen van je huidige werkervaring. Desnoods door hiervoor een aantal uren per week voor beschikbaar te zijn (ik weet alleen niet wat de minimale uren-eis is om het te doen tellen als werkervaring). Verder zag ik dat Open University australia wel biedt wat je zoektoua
Daarbij als je dus de funds hebt voor een Masters. Heb ik ook een aantal opleidingen gezien waarbij je met elke bachelor degree kunt instromen. Ook voor opleidingen die nu op de Sol staan. Maar goed ...we weten wat de risico's zijn voor dat soort keuzes. Je kunt alleen maar gokken of die lang genoeg op de SOl zullen blijven voor het voltooien van een aanvraag voor PR.
Daarbij is de SOL niet zaligmakend...ik denk dat de vraag naar zaligmakend is. Motormechanics hebben een grotere kans om werk te vinden ( zelfs gesponsord) dan bijv Wall and floor tilers. Dus misschien goed om op x moment te orienteren op een compleet andere riching qua opleiding? Uiteindelijk is in OZ komen nog maar de 1e stap. Maar er zijn er zat die zijn teruggekomen om dat er in hun genomineerde beroep geen werk te vinden was, van korte duur was of te weinig betaalde...
Het is een moeilijk proces dit..maar we gaan gewoon rustig blijven, zodat we de opportunities wel blijven zien.
gr. Marcia
This post has been edited by EmJay: 6 May 2010 - 18:18
Posted 6 May 2010 - 21:33 (#33)
Er zijn genoeg online courses te volgen die betrekking hebben op mijn beroep, maar zelfs online zijn ze gigantisch duur en als je dan niet weet of dat de juite is...
Ik weet dat ik de moed niet mag verliezen en ik geef ook niet op, maar begrijp niet dat niemand hier een antwoord op weet?
Als ik een master wil behalen moet ik eerst een schakeljaar doen en dan nog 2 jaar studeren en dit alles tijdens fulltime werken. Haalbaarheid? En wie zegt dat na 3 jaar het beroep er dan nog op staat?
Wie O wie heeft het antwoord... ik wou dat ik nog in kaboutertjes geloofde...
Posted 6 May 2010 - 21:50 (#34)
Ik heb een aantal voorstellen gedaan van courses en gevraagd of ze de zaak toch nog eens wil bekijken...
ne mens zou er van beginnen frauderen godverdomme!!!! Maar da ga ik wijselijk maar ni doen
Posted 7 May 2010 - 10:43 (#35)
EmJay, on 6 May 2010 - 18:14, said:
Hoi Marcia,hoe kom je aan deze info?(vriend is tegelzetter)
Sorry Nesje,dat ik heel eventjes
7-2-09:Ielts Ingrid 7.5-7-7-7
20-2-09:TRA verzonden
12-3-09:TRA goedgekeurd!
21-3-09:Ielts Rimko 6-5-6.5-7
18-4-09:aanvraag SI 175 ingediend
06-10-09:medicals
19-10-09:CO!
22-10-09:Vog's ingediend
27-10-09:VISUM!!!
16-8-2010:one way ticket to Brissie!
Vandaag is mijn favoriete dag! - W.the Pooh
Posted 7 May 2010 - 23:11 (#36)
Maar ik vond het wel een belangrijke boodschap omdat je misschien denkt als CSL-er snel een streepje voor te hebben. Of dat de Sol zaligmakend is. Dat is het alleen voor de start..
Gr. Marcia
This post has been edited by EmJay: 7 May 2010 - 23:14
Posted 9 May 2010 - 09:04 (#38)
Die studie kan en wil ik niet doen hoor... Ik wil ook niet om het even wat studeren om er te geraken. Dat studeren bekijk ik ook echt niet als DE manier om er te geraken. Ik zou het erg graag doen.
Om verschillende redenen :
- om de taal erg goed onder de knie te krijgen, wat ik als leerkracht toch wel erg belangrijk vind. Ik vind dat zelfs als scoor ik genoeg op de IELTS dit niet voldoende is om les te geven
- de manier van lesgeven zal daar toch enigszins anders zijn en door stages te doen en les te krijgen zal ik er meer over te weten komen
- het is de manier om Australische werkervaring op te doen
- ik wilde in België ook al verder studeren om les te kunnen gaven aan studenten die zelf in het onderwijs willen
Zoals je ziet zou ik dus eigelijk het liefst van al willen studeren. Ik weet dat het een dure route is, maar heb het er voor over.
Ik denk dus dat we nog steeds voor deze route gaan... omdat dit gewoon ook is wat ik graag wil doen...
EEns de studies afgerond zal ik dan werk moeten vinden... dat zal het moeilijkste worden ...maar de onzekerheid die zullen we er dan maar bij moeten nemen zeker.
Posted 9 May 2010 - 10:53 (#39)
Kortom: ik kan uit ervaring zeggen (en ik doe het dan nog niet eens in Australië zelf maar op afstand) kan ik zeggen dat het echt een aanrader is, ondanks de hoge kosten!
Succes, Annemarie
18-09-09 IELTS Chris L7,5/R9/W6,5/S7,5. Anne L9/R9/W7/S7,5
17-10-09 VETASSES Chris positive
04-03-10 ICAA skills assessment akkoord
08-03-10 Skilled independ visum 175 aangevraagd
01-04-10 CO
12-04-10 VOG en medicals
26-05-10 VISA GRANTED, Initial entry 12-04-2011
18-06-10 validatiereis Oz
01-10-10 huis verkocht (na 5 weken 'te koop'!)
10-04-11 one way ticket to Perth
10-08-11 sleutel eigen huis in Wellard
http://christoffelanne.blogspot.com

Help

RSS Feed