skippie, on 5 March 2010 - 08:11, said:
Hee Steven, misschien mis ik iets maar..
Wat heeft het voor nut om te wachten tot 30 april?
Als je nu wel al je aanvraag indiend dan moet je misschien wachten tot 2013, maar als er een positieve verandring voor jou beroep komt na 30 april, dan heeft je aanvraag zoiezo ook voorrang, dat maakt niet uit of je wacht met het indienen of niet hoor.
Ik weet niet of ik het goed uitleg, maar als voorbeeld ons geval.
We hadden ingediend in april , in juni ofzo is de CSL in het leven geroepen. Waar we anders zzeker nog aan het wachten waren, kregen we nu voorrang, en dus na een paar maanden ons visum.
Begrijp je?
Dus waarom wachten? Je stroomt zoiezo door.
Groetjes Ingrid
Wij hebben te horen gekregen van het visumbureau dat als wij het nu aanvragen het visum behandeld word zoals de situatie op het moment van aanvraag is.
Dus mocht er een positieve wijziging zijn voor ons op 30 April worden wij daar niet bij betrokken.
Als ik zeker weet dat wij wel voorrang zouden krijgen als er wat positiefs zou veranderen, dan heeft het idd geen zin om te wachten.
Ik denk dat als wij voor 30 April aanvragen, wij in ieder geval moeten wachten tot 2013. En dat is nou eigenlijk niet wat we willen...
Jerden, on 5 March 2010 - 13:19, said:
Zijn er nu alweer dingen veranderd of zo? Want ik dacht dat alle aanvragen vanaf nu geen zekerheid meer hebben:
People planning to apply for General Skilled Migration as of 8 February should consult a migration agent - those who hold positive skills assessments but have not yet applied for their visas will be able to apply however should their nominated occupation not be on the new Skilled Occupation List then their application will most likely be refused.
(dit had een migration agent op het Britse forum geplaatst)
Dus ook al voldoe je nu aan de voorwaarden, als je straks niet meer op de lijst staat wordt je aanvraag geweigerd. Dan lijkt het me eerder verstandig om te wachten tot 30 april, anders zit je nu te betalen voor je aanvraag en wordt het mss geweigerd en ben je je geld kwijt. Of zie ik nu iets belangrijks over het hoofd!?
Hoi Jerden,
Heb het even onderstreept hierboven... Ze weten het ook niet zeker natuurlijk.
Het blijft gewoon een lastige kwestie! Niemand weet hoe het zal verlopen zodra de nieuwe SOL bekend gaat worden.
Maar mijn idee is wel om te wachten tot 30 April en dan direct aanvragen.
Lastige situatie vol onzekerheid!!
groeten steven