XPdite: Bangmakerij - XPdite

Jump to content

• 4 Pages +
  • « First
  • 2
  • 3
  • 4
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Bangmakerij

Posted 24 November 2010 - 11:22 (#61) User is offline   ozzieozzieozzie 

• Advanced Member
  • PipPipPipPipPip
  • Group: Members

View PostTekkel, on 17 March 2010 - 15:03, said:

View PostAng, on 7 March 2010 - 09:23, said:

Qua huren kunnen ze je op elk moment een brief sturen dat je eruit moet binnen 60 dagen...hebben wij ook al een keer meegemaakt dus huren biedt hier lang niet zoveel zekerheid als in Holland. Ook moet je hier voor elke spijker aan de muur schriftelijk toestemming vragen, schilderen naar eigen smaak mag ook zomaar niet en als je huisdieren hebt, wordt het je vaak errug moeilijk gemaakt want het is maar zelden 'pets allowed' en als het allowed is, heb je vaak ouwe afgedankte huisjes

Hoeft niet hoor. Hier is het "pets allowed" en alles was (binnen en buiten) vers geschilderd, verse vloerbedekking, vers zeil in de keuken en dining, hele nette badkamers.....
De indeling is het niet helemaal, maar verder is het een prachtig huisje.

Bart

Hier ook een hondje in een prachtig huis,

Posted 25 November 2010 - 00:49 (#62) User is offline   AJ 

• Senior Member
  • PipPipPipPip
  • Group: XPdite Sponsor
  • LocationSydney

View PostRixta, on 19 November 2010 - 21:09, said:

Hangt natuurlijk af voor hoeveel je verzekert en in welke risicocategorie je valt. Standaard kun je niet meer verzekeren dan 75% van je inkomen. Wij betalen zo'n $2500 per jaar voor een verzekerd bedrag van ongeveer $3200 per maand (dus niet per twee weken). Maar mijn man is verpleegkundige en dat is een hoog risicoberoep voor de verzekering en hij valt dus in de op een na hoogste klasse. Als je een bureaubaan hebt zal het een stuk lager uitvallen.
Goede plek is dus een niet-commerciele verzekeraar. Als je een prive-ziektekostenverzekering hebt is dat vaak de plek om eerst een offerte aan te vragen. Als wij nu zouden kiezen zouden we naar HCF gaan. Maar wij kunnen dus in principe niet meer overstappen, omdat dan bestaande aandoening bijna altijd worden uitgesloten en dat risico kunnen we niet lopen. Maar kijk dus niet alleen naar de premie, maar ook naar de maatschappij. In geval van ziekte heb je echt geen zin om eindeloos te gaan zitten bellen en zeuren voor je een keer betaald krijgt.

Groetjes,
Rixta

Ik betaal 3 appels en een ei voor income protection met een hoger verzekerd bedrag en twee maanden wachttijd. Het bedrag dat Rixta betaalt is enorm, ook voor het betreffende beroep.

Met een commerciele verzekeraar is op zich niks mis, maar IP of een andere levensverzekering via een bank is geen goed idee. Je betaalt veel meer en omdat insurance niet de core business van een bank is kun je niet altijd de beste kwaliteit verwachten.

Ik heb IP via mijn super. Het voordeel daarvan is dat de verzekeringsmaatschappij achter de super fund batch korting verleent voor alle super members. Verzekeringsmaatschappij happy met een grote groep nieuwe klanten, super fund happy met een goed pakket verzekeringen als aanbod, super member happy met een goede en voordelige set aan verzekeringen. En je voelt het niet in de portemonnee omdat de premiums van je saldo worden afgehaald.

Overigens is switchen van private health insurance niet altijd even handig, maar het switchen van levensverzekering, zoals IP, hoeft geen enkel probleem te zijn.

:up:
01/99-01/00: WHV
10/05: IELTS (9-8-8-8)
01/06: ACS approved (2231-17)
02/06: Visa app BN136 sent to DIAC
09/06: Request letter CO
09/06: Partner included
10/06: Meds and PCC's
11/06: Visas granted

Posted 25 November 2010 - 12:52 (#63) User is offline   Kathleen 

• Senior Member
  • PipPipPipPip
  • LocationIllawarra NSW

Ha AJ, we meet again :-). Thanks for input. Will write this one down too!!
12/01 RPL ACS weg
16/3 groenlicht ACS
31/5 aanvraag DIMA
17/6 IELTS
10/7 bevestiging DIMA
29/9 Medicals
10/10 VOG
04/02/07 request AoS
23/02/07 request bond Centre Link
19/04/07 Visa granted
25/09/07 W'gong
26/07/08 Nederland
01/03/2011 Visumaanvraag S
11/07/2011 Visum granted S
16/08/2011 house for sale
27/10/2011 Australia

Posted 21 December 2010 - 23:31 (#64) User is offline   jetta 

• New Member
  • Pip

View PostBloemetjes, on 17 March 2010 - 14:59, said:

View PostMartens73, on 17 March 2010 - 14:48, said:

Waarom willen jullie trouwens naar SA? Ben gewoon nieuwsgierig. Posted Image

Right back at ya Betty: waarom gaan jullie naar SA? Weet je dan niet dat het daar stervenskoud is?Posted Image

hallo daar ik weet niet wat Julie koud vinden maar wij wonen nu een jaar in adelaide maar koud nee niet echt 40 graden in dec vind ik niet koud ik heb het hele jaar nog geen lange broek of jas aan gehad dus soory het is hier geheel niet koud

Posted 22 December 2010 - 03:02 (#65) User is offline   Sacha 

• Ass. Perth Promotor
  • PipPipPipPipPip
  • LocationPerth, WA

Misschien wat vaker meelezen, dan begrijp je dat dit sarcastisch bedoeld was....
"No! Try not! Do or do not, there is no try."Posted Image

Posted 22 December 2010 - 13:38 (#66) User is offline   Martens73 

• Senior Member
  • PipPipPipPip
  • LocationRoosendaal

View Postjetta, on 21 December 2010 - 23:31, said:

View PostBloemetjes, on 17 March 2010 - 14:59, said:

View PostMartens73, on 17 March 2010 - 14:48, said:

Waarom willen jullie trouwens naar SA? Ben gewoon nieuwsgierig. Posted Image

Right back at ya Betty: waarom gaan jullie naar SA? Weet je dan niet dat het daar stervenskoud is?Posted Image

hallo daar ik weet niet wat Julie koud vinden maar wij wonen nu een jaar in adelaide maar koud nee niet echt 40 graden in dec vind ik niet koud ik heb het hele jaar nog geen lange broek of jas aan gehad dus soory het is hier geheel niet koud

hihihi... wij hebben SS voor SA vandaar dat we die kant op gaan... tenzij we niet op de SMP staan, dan kiezen we toch liever voor The Byron Shire! Het klimaat in South Australia vinden we, als we heel eerlijk zijn... minder aantrekkelijk vergeleken met het weer net onder Brisbane. Maar zoals Sacha al zei, het was inderdaad wat sarcastisch bedoeld. :smile:

:wink: Betty
contact M2A april 2007
diploma timmerman juli 2009
TRA assesment positief okt 2009
IELTS okt 2009 Ro; L:7 R:6,5 W:6,5 S:8 Betty; L:7,5 R;8,5 W7,5 S:8,5
Skilled Independend visum aanvraag ingediend dec 2009
SA State Sponsorship positief feb 2010!
We staan op de SMP van SA jan 2011.
1 jaar lang op de boekenplank?
CO 10 feb. 2011
Medicals + VOG's 14 feb. 2011
Nog steeds geen visum grant...??? 3 mei 2011