benneman, on 9 March 2010 - 12:40, said:
r2d2, on 8 March 2010 - 20:41, said:
benneman, on 8 March 2010 - 12:58, said:
"The term economic migrant refers to someone who has emigrated from one country to another country for the purposes of seeking employment or improved financial position."
Waar schaar je migranten onder die naar Australie emigreren vanuit NL vanwege lifestyle, klimaat, ruimte, enz.
Rondneuzend op het almachtige interweb, lijkt her er op dat je zelf naar believen groepen kunt definiëren. Zo vond ik bij National Geographic (http://www.nationalg...uidestudent.pdf):
1. Environmental (e.g., climate, natural disasters)
2. Political (e.g., war)
3. Economic (e.g., work)
4. Cultural (e.g., religious freedom, education)
Emigratie vanwege klimaat valt hier onder environmental migration.
Emigratie vanwege lifestyle en ruimte kan ik niet zo maar in een van deze categorieën plaatsen. Ik denk dan ook dat er iets aan ontbreekt en zou het bijna de Personal (of iets minder vriendelijk, de Egocentrical) categorie willen noemen. Daar zou ik dan redenen onder plaatsen die van een persoonlijk/individuele aard zijn. Hier horen dan ook de redenen bij als zelfontplooiing, uitdaging, etc. Maar ja, dat is zo maar een gedachte...
Er is in dat document op geen enkele manier getracht om emigratie op basis van de bovenstaande push factors onder te verdelen, noch om "economic migration" te definieren. Het geeft slechts pull/push factors weer. Er is geen overheid die het op die manier opbreekt. Ik krijg de indruk dat je nu aan het shoppen bent voor de definitie die jou het beste past. Eerst kom je met de wikipedia definitie en als die je niet meer uitkomt dan kies je weer een ander. Ga je net zolang zoeken tot je een definitie hebt gevonden waar we geen antwoord meer op hebben?

Help

RSS Feed