tweety, on 24 February 2010 - 11:13, said:
Ten eerste welkom op het forum!
dank
Hebben jullie booklet 6 (
http://www.immi.gov....oklets/1119.pdf) al doorgelezen?? Dit is de bijbel voor een skilled aanvraag. Laat je vriendin nou niet van studie veranderen omdat ze wat extra puntjes kan scoren voor jouw visum, ook al staat haar beroep niet op de lijst. Alleen kan je immers ook aan voldoende punten komen (ik ben ook alleen gegaan), partner punten zijn mooi maar zeker geen must. Mocht ze hier geen werk kunnen vinden omdat haar diploma's niet als gelijk worden gezien dan kan ze beter het juiste diploma of cursus in Australie doen. Weet je tenminste zeker dat ze die erkennen! Daarbij een studie die je nu kiest hoeft over een half jaar niet meer op de lijst te staan....... Sorry voor dit negatieve beeld, maar het is helaas de waarheid.
Marits is inderdaad niet van plan om haar studie te stoppen! Gelukkig, want ik was het daar ook niet helemaal mee eens. We kunnen sowieso pas over 1,5 jaar de aanvraag doen en dan is zij inmiddels al weer bezig met haar derde collegejaar, dus gewoon lekker afmaken! Qua werk komt het wel goed denk ik, zelf ben ik daar niet zo huiverig over, maar mochten er tegen die tijd in Oz nou echt problemen ontstaan op dat gebied, dan is Marits bereidt om één of andere bijscholingscurcus te doen ofzo. Voor de extra punten gaan we in ieder geval niet moeilijk doen, zeker niet omdat we ze waarschijnlijk niet eens nodig hebben!
Wat betreft een bureau of zelf je visum aanvragen kan ik kort zijn. Is je duidelijk of je aan de eisen in booklet 6 voldoet, kan je een beetje engels (zal wel moeten anders gaat een IELTS ook moeilijk), heb je voldoende tijd en wil je een fix bedrag besparen doe het dan lekker zelf.
Dat zijn we helemaal van plan! We hadden al zitten brainstormen over wel of niet een bureau inschakelen. We hebben inderdaad met z'n 2en best wel tijd, daarnaast kunnen we ook het één en ander doen op het werk tijdens nachtdiensten ofzo. Engels is geen probleem en geld besparen moeten we zeker, dus dan is de keus makkelijk gemaakt. Daarnaast staat dit forum echt bol van de informatie en iedereen is zo behulpzaam! Met vragen kom ik hier denk ik al heel goed uit de voeten
Same-sex relatie, oef begin er niet aan!

Nee, zonder dollen jullie kunnen met zijn 2-en gewoon 1 visum aanvragen. Je vriendin wordt gewoon als partner erkend, trouwen is voor een visum niet nodig. Sterker nog een same-sex huwelijk wordt voor de wet hier niet erkend! In Victoria kun je wel een partner registratie doen, kost je iets van $50 en dat doet dan een stap in de richting van het huwelijk maar nog niet een hele grote.
M'n vriendin wilt graag trouwen

Misschien eerst een beetje onder het mom van 'noodzaak', maar nu de nood er niet meer zo is, wilt ze toch eigenlijk nog steeds wel trouwen.

Dat ons huwelijk daar niet erkent wordt daar waren we al een beetje vanuit gegaan, ach tja.....dat is nou eenmaal zo. Partner registratie kunnen we altijd nog besluiten om te doen. We willen wel richting Victoria, dus dat is dan altijd nog een optie.
WHV is niet alles hoor, helemaal niet omdat je aangeeft dat je voor een skilled visum in aanmerking te komen. Met een WHV mag je slechts max 6 maanden bij 1 werkgever werken en ik weet dat Melbourne Health (maar dat is slecht 1 van de kandidaten) niet zit te wachten op sollicitanten met een WHV.
WHV gaat het ook niet worden! Marits heeft die al eenmaal ontvangen en verder hebben wij er ook niet echt voordelen bij om daarvan gebruik te maken, ik kan beter werkervaring gaan opdoen hier, nadat ik mijn diploma heb ontvangen.
Bedankt voor je tips, adviezen en info!
groetjes