Hoi Truusje,
Sorry dat ik zo laat pas reageer. Ik was al een tijdje niet op t forum geweest, druk met school enzo, maar ik wil toch nog even reageren.
We wonen nu bijna 2 jaar op KI en hebben nog steeds niet alles gezien, dus 2 dagen is zeker niet genoeg om de ware schoonheid van het eiland te ontdekken. Toch kun je in 2 dagen wel alle top bezienswaardigheden bij langs, maar het is wel aanpoten! Beter zou een dag of 4 - 5 zijn.
De meeste mensen die korte tijd hier komen rijden vanaf Penneshaw (waar de ferry docks) naar Pennington Bay en Prospect Hill (prachtig uitzicht!), door naar Seal Bay waar je met een guide door een wilde kolonie Australische zeeleeuwen kunt lopen! (De enige plek in de wereld waar je deze bijna uitgestorven dieren kunt bewonderen in hun natural habitat). Vanaf Seal Bay naar Little Sahara voor een potje sandboarden, verder langs de South Coast Road naar Kelly Hill Caves en nog verder naar Flinders Chase NP. Daar kun je de Remarkable Rocks bekijken en natuurlijk Admirals Arch (neus dicht!) waar een enorme kolonie New Zealand Fur Seals op de rotsen ligt! Sinds vorige week is de Rocky River Campground in het park weer open, na de branden van december 07, wel even reserveren: 08 8559 7220!
Terug kun je via de North Coast Road, stoppen bij Stokes Bay of Parndana (Wildlife Park), via Emu Bay (prachtig 5 km wit strand waar je met je 4x4 op mag en waar ik op de drukste dag ooit, maximaal 20 mensen heb gezien!).
Als je meer tijd hebt kan ik de wineries aanraden en de lighthouses en American River en Kingscote voor restaurantjes enzo. Nog even een supertip: KI Marine Tours, je kunt met Andrew op zn boot naar mooie baaitjes waar je kunt zwemmen met dolfijnen! Mijn beste ervaring hier op t eiland!!
Anyway, als je meer wilt weten moet je maar even mailen!
Veel plezier alvast!!
13-05-06 academic ielts in Utrecht
30-05-06 Ielts gehaald!!!! (9, 9, 8, 7)
07-07-06 doc's gecertificeerd naar Oz
22-12-06 beroepserkenning!!!
13-03-07 Sponsorship SA binnen!!!!!!!!
18-04-07 Medicals: beide goedgekeurd!!
11-09-07 SIR visa granted!!!!!!!!
17-10-07 Vertrek richting Kangaroo Island
07-11-09 VB 887 aangevraagd
25-01-10 Permanent Residency granted!!!